Zer da
Estimulazio Goiztiarreko proiektu bat da,
musikaren bidez umearen garapen integrala lortzen laguntzen duena.
Nori zuzenduta dago
0-3 urte bitarteko haurrei guraso edo
arduradun baten partaidetzarekin.
Helburuak
- Musika maitatzearen gogoa piztea.
- Musikaren bidez ume eta gurasoen arteko harremanak
indartzea.
- Umearen garapen integrala lortu musikaren bidez.
Hau da, gaitasun kognitiboak, psikomotorrak, afektiboak, sozializazioa eta
komunikazioa garatzea banakotasuna eta berezkotasuna galdu gabe.
- Zenbait gaitasun musikalak garatzea: hala nola,
gaitasun erritmiko-psikomotorrak , ahotsa, entzumena eta musika tresnen bidez
sustatzen direnak.
- Gurasoei zenbait errekurtso ezagutaraztea: haur
kantak, poesiak, ipuin musikalak, dantzak, jolasak, psikomotrizitateko ariketak,…
Edukiak
Lantzen diren eduki musikalak: erritmo,
ahots entzumen eta instrumentu hezkuntza dira. Guzti hau, abestietan erritmoak
kolpatuz, dantzatuz, kanta ezberdinak abestuz (hizkuntza bereganatzeko, memoria
lantzeko, sozializazioa sustatzeko...), inguruko soinuak ezagutuz eta
bereiztuz, entzunaldiak eginez, perkusio txikiko musika-tresnak esploratuz eta
joz... egiten dugu.
Metodologia
Erabilitako metodologia praktikoa
da, haurrek gurasoekin/arduradunekin parte hartzen dute modu aktiboan, elkar
jolasean. Horregatik, abestiak, dantzak, mugimendua, jolasak eta inprobisazioa
dira planteamendu metodologikoaren ardatz nagusiak.
Aktibitateak
Laburrak dira, umearen atentzioa mantentzeko eta
erabilitako materiala erakargarria, adinari egokituta eta
afektiboki txikiekin konektatzen duena. Klasearen egitura beti berdina
da. Egiten diren aktibitateak ondorengoak dira: ongi-etorria emateko kanta,
gorputz beroketa, erlazio afektiboa indartzeko abestiak, hatzekin eta eskuekin
jolasteko poesiak eta kantak, musika-tresnekin laguntzeko eta inprobisatzeko
abestiak, abesteko eta keinuak egiteko kantak, ipuin musikalak, dantzak,
psikomotrizitateko ariketak, lasaitzeko ariketak eta agurtzeko kanta.
EDUCACIÓN MUSICAL TEMPRANA
Qué es
Es un proyecto de estimulación temprana que
pretende favorecer el desarrollo integral de los pequeños a través de la
música.
A quién está dirigido
A niños de entre 0 y 3 años.
Es imprescindible la participación de al menos uno de los padres
o un responsable del niñ@.
Objetivos
- Despertar el gusto por la música.
- Fortalecer el vínculo afectivo entre bebés y padres a
través de la música.
- Favorecer el desarrollo integral del niño. Es decir,
desarrollar las capacidades cognitivas, psicomotrices, afectivas, de
socialización y comunicación fomentando al mismo tiempo la individualidad y la
espontaneidad.
- Desarrollar determinadas capacidades musicales; así
como capacidades rítmicas-psicomotrices, vocales, auditivas y aquellas que se
desarrollan a través de los instrumentos musicales.
- Proporcionar a los padres un amplio y variado
repertorio de recursos musicales: canciones infantiles, poesías, cuentos musicales,
corros, danzas, juegos, ejercicios de psicomotricidad…
Contenidos
Los contenidos
musicales que se trabajan son: la educación rítmica-psicomotriz, vocal,
auditiva e instrumental. Todo esto lo hacemos percutiendo diferentes
ritmos en las canciones, bailando, cantando canciones (que faciliten la
adquisición del lenguaje, ejerciten la memoria, fomenten la socialización...),
escuchando, reconociendo, diferenciando e imitando sonidos del entorno,
realizando audiciones activas, explorando y tocando instrumentos de
pequeña percusión...
Metodología
La metodología empleada es práctica, los
niñ@s participan junto a sus padres/responsables de forma activa, jugando. Por
esta razón, la canción, danza/movimiento, el juego y la improvisación son el
eje central de este planteamiento metodológico.
Actividades
Las actividades a realizar son breves,
para poder mantener la atención y el interés de los niños. El material a
utilizar es seguro, llamativo y adecuado a su edad, que conecta afectivamente con
ellos.
Siempre se sigue la misma estructura de clase, aunque las
canciones vayan variando. Las actividades que se realizan en una clase son las
siguientes: canción de bienvenida, calentamiento corporal, canciones para
fortalecer el vínculo afectivo, poesías y canciones para jugar con los dedos y
las manos, canciones para acompañar e improvisar con instrumentos, canciones
para cantar y hacer gestos, cuentos musicales, danzas, ejercicios de
psicomotricidad, ejercicios de relajación y canción de despedida.